Sist och slutligen återgår all verksamhet till skogen och löses in i de åtgärder som utförs där – vare sig det är avverkning, plantering, plantskogsskötsel eller t.ex. gödsling. Kvaliteten på och utförandet av tjänsterna som utförs i skogen måste motsvara skogsägarens behov och önskemål – om kunden blir besviken är det svårt att reparera skadan med digitala trollkonster.
Det är viktigt att skapa en tjänstehelhet där skogsägaren kan välja just de tjänster och kanaler som passar best för hen själv. Inom kundbetjäningen skapar man förtroende genom snabbhet, artighet och en känsla av att allt kommer att skötas – och skötas väl. Om det någon gång uppstår problem med betjäningen kan man oftast stärka kundförhållandet genom att behandla reklamationen rättvist och utan dröjsmål.
Det är ofta fråga om en komplicerad kedja med flera aktörer, och åtgärderna kan eventuellt vara utspridda över en lång period. För denna miljö utvecklar vi digitala tjänster som underlättar för skogsägaren och medför genomskådlighet och alternativ till skötseln av skogsärenden – det är inte alltid så enkelt! Målet är att stegvis skapa en helhet som erbjuder tjänstealternativ från grunderna i skogsägande hela vägen till professionell skötsel av skogsegendomen. Det här kommer att utföras i samarbete med skogsägarna och genom att prioritera deras önskemål. På allvar. Personlig betjäning kompletteras med ett tjänsteutbud genom flera kanaler, och skogsägaren kan välja den kombination som passar hen bäst.