Mainonnan ja markkinoinnin maailmassa ylisanat ovat arkipäiväistyneet. Asiakkaalle tarjotaan etuja kultareunaisin korulausein tuotteista tai toimialasta riippumatta. Varsinaista ostopäätöstä pyritään nopeuttamaan kylkiäisillä ja alennetuilla hinnoilla. Kampanjoista on tullut uusi normi, jolloin asiakas ei välttämättä edes tunnista normaalitilannetta, ja ohjehintojen taso on häilyvä.
Pitkäaikainen kumppanuus kumpuaa toisenlaisesta ajatusmallista. Asiakkaan pitkäaikainen ja luottamuksellinen sitoutuminen palkitaan kumulatiivisesti. Tämä palkitseminen tarkoittaa taloudellista etua kahdessa eri muodossa: puukaupassa sovittu hinta voi hyvässä markkinatilanteessa nousta vielä allekirjoituksen jälkeenkin. Näin ollen kumppani tietää aina tekevänsä kaupan oikeaan aikaan. Pelko siitä, että puutavaran hinnat nousevat kaupan allekirjoittamisen jälkeen, on turha. Kumppaneiden hinnantarkistusetu poistaa spekulointitarpeen ajankohdan oikeellisuudesta.
Se toinen rahapussissa näkyvä etu kumppaneillemme on säästö metsänhoitotöissä. Palkitsemme kumppanimme antamalla alennusta metsänhoitotyölaskuissa. Etu lasketaan puukauppamäärien kertymien mukaisesti, jolloin kaksi edellistä vuotta sekä kuluva vuosi vaikuttavat alennuksen suuruuteen. Tämä etu on nyt korotettu kolminkertaiseksi! Voit käyttää puukauppabonuksesi vaikka istutukseen, raivaussahatöihin tai muokkaukseen. Metsä kiittää hyvästä hoidosta ja huolenpidosta uhkumalla terveyttä ja kasvuvoimaa. Puukauppa voi siis osaltaan auttaa metsän kehittymisen turvaamisessa.