UPM Metsän verkkosivustolla www.upmmetsä.fi on avattu sähköinen puukauppapalvelu. Metsänomistajien kanssa yhdessä kehitetty palvelu mahdollistaa koko puukauppaprosessin hoitamisen verkossa tarjouspyynnöstä puukaupan solmimiseen. Lisäksi palvelussa voi tarkastella UPM:n kanssa tehtyjä sopimuksia sekä puukaupan tilaa.
UPM haluaa tarjota metsänomistajille nykyaikaisen ja helpon tavan hoitaa metsäasioita heille sopivana aikana vaikkapa kotisohvalta käsin. Kauppatavasta riippumatta metsänomistajalla on käytössään UPM:n metsänhoito-osaaminen sekä oman metsäasiakasvastaavan asiantunteva palvelu.
”UPM pyrkii tarjoamaan metsänomistajille ensiluokkaisen asiakaskokemuksen. Olemme satsanneet merkittävästi sähköisten palveluidemme kehitykseen kyetäksemme vastaamaan metsänomistajien muuttuviin tarpeisiin. Sähköinen kanava täydentää henkilökohtaista palvelua, jota tarjoamme yli sadassa toimipisteessä”, kertoo UPM Puunhankinnan ja metsätalouden kaupallinen johtaja Risto Laaksonen.
UPM on kehittänyt jo pitkään metsänomistajien sähköisiä palveluita. UPM Metsäni -mobiilisovelluksella saa helposti selville metsätilan arvon ja sopimusten allekirjoitus onnistuu verkossa pankkitunnusten avulla. Sähköinen puukauppapalvelu on osa Minun metsäni -extranetsivustoa ja se on tarkoitettu ensi vaiheessa UPM Metsän kumppanuusasiakkaille. Seuraavina kehitysaskeleina sivustolle tuodaan ajantasaiseen metsävaratietoon perustuva metsäsuunnitelmaosio sekä puukaupan etenemisen seuranta.
”Haluamme lisätä asiakkaidemme metsän arvoa ja kiinnostusta metsäasioihin, sillä hoidettu metsä tuottaa paremmin. Olipa metsänomistaja sitten uusi tai kokeneempi, tarjoamme asiantuntevaa palvelua hänen haluamallaan tavalla”, sanoo Risto Laaksonen.